tirsdag den 28. september 2010

Hvornår har du sidst leget med kastanier?

Egentlig skulle vi bare hjem. Min datter havde været med klubben i Lalandia over weekenden og lignede et halv alderdomshjem, så mit gæt var at, det havde været en meget sjov weekend.

På vejen hjem følges vi med en pige fra klassen og hendes familie. Pludselig, midt på Enghave Plads (som ellers er helt pakket ind i Metrobyggeri) ser vi et kastanietræ fyldt med masser af kastanier. Vi låner et brædt, prikker til et par grene og der falder massevis af de grønne stikkende bolde ned. Og ud af dem kommer kastanierne i deres unikke og smukke farve.

Så kan man jo ikke bare gå hjem og hvert til sit, vel?! Vi tager hjem til os, laver kaffe og smoothies og så bliver der lavet kastanie-dyr...  Dét er altså bare hyggeligt!

Idag ser min kastanie-Pinocchio lidt rynket ud, jeg skulle nok have taget billedet med det samme...

1 kommentar:

  1. Jeg kan ikke huske den sidste gang, men det er alt for længe siden!
    Det må prøves!
    KH C

    SvarSlet