lørdag den 29. januar 2011

Mig og H.C. Andersen undres...

Nu har jeg i en måned cyklet forbi Industiens Hus ved Københavns Rådhusplads. Der bliver bores, hugget, banket, højtryksspulet og en masse andre ting jeg ikke kender de tekniske ord for.

Jeg har undret mig hver dag.....Var det virkelig SÅ skidt at det skulle helt ind til skelettet for at blive genopbygget?

Det har jeg nu undersøgt, i tilfælde af at du også har undret dig. "Huset bliver udvidet fra 24.000 m2 til 40.000 m2, og det gør vi ved at forhøje bygningen og sætte flere etager på. Desuden bliver facaden rykket tættere på Rådhuspladsen"...aha!

Jeg har også haft lyst til at fotografere det hver dag. Men B-mennesket har forsinket mig og den bidende frost har overbevist mig om hvor fjollet det ville være at tage handskerne af i bare 2 minutter.

I fredags havde jeg sidste dag på praktikpladsen. Samtidig var min datter hos sin far, så jeg trillede langsomt hjemad og eksperimenterede med handskefotografering....nogle gange også cyklende!

2 kommentarer:

  1. Ja ganske rigtigt - jeg har også undret mig. Tak fordi du gad undersøge det! Surt at de vil rykke facaden tættere på gaden - det er nu så dejligt med lidt luft!
    Jeg har ikke haft mit camera med i tasken de sidste par måneder, men da en skarp optimistisk sol skinnede i lige netop den rigtige retning på Finsen-monumentet, og pølsevognen, på hjørnet af Blegdamsvej og Tagensvej forleden, så fornemmede jeg at det var ved at være tid igen!!
    kh bodil

    SvarSlet
  2. Du har helt ret, Bodil. Solen har nemlig vist sig fra en fantastisk side her på de sidste og især i eftermiddagstimerne er den rigtig god. Varm glød, lange skygger. Så ned i tasken med kameraet ;-)

    SvarSlet